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Postes ouverts

Pour le bureau de PBI Suisse à Genève nous cherchons deux nouveaux collaborateurs :


PBI Suisse recherche un / une Responsable de la recherche de fonds et de la communication en Suisse romande (50%)

Depuis 1981, PBI est l’organisation prédominante en matière d’accompagnement protecteur non armé dans les régions en conflit. Des équipes internationales accompagnent des personnes et des organisations menacées de par leur engagement en faveur des droits humains, de la justice et de la paix. Actuellement, PBI a des projets en Colombie, au Mexique, au Guatemala, au Honduras, au Kenya, au Népal et en Indonésie.

PBI Suisse soutient les projets sur le terrain à travers le recrutement de volontaires, le travail de plaidoyer, la recherche de fonds et la sensibilisation de la population suisse à la problématique. La responsable de la recherche de fonds et de la communication en Suisse romande quittant son poste à la fin août, nous sommes à la recherche d’une personne pour la remplacer et pour joindre notre bureau à Genève.

Taux d'occupation : 50% (20 heures/semaine)

Salaire mensuel brut : entre CHF 2'750 – 3'200 selon l’âge et l’expérience

Lieu de travail : Genève avec deux journées par mois à Berne

Entrée en fonction : début septembre 2017 ou à convenir

Mission et caractéristiques du poste

Responsable de la recherche de fonds en Suisse romande auprès du secteur public, des fondations et des donateurs privés en collaboration avec la responsable de la recherche de fonds pour la Suisse alémanique. Elaboration des demandes, rapports de suivi et recherche active de nouveaux bailleurs.

Sensibilisation du public romand et des acteurs clés à la thématique de PBI et des droits humains en général. Responsable de l’organisation d’événements publics en Romandie. Chargé-e de la traduction et de la rédaction des publications papier et des contenus des différents médias de communication online de PBI Suisse (site internet, page Facebook, E-Newsletter). Chargé-e des relations avec les médias francophones.

Compétences attendues

  • Formation supérieure (HES ou université) achevée.
  • Expérience préalable dans la recherche de fonds et la communication (rédaction et traduction de contenus), aisance avec les chiffres.
  • Français langue maternelle. Très bonnes connaissances de l’allemand et bonnes connaissances de l’espagnol et de l’anglais.
  • Aisance dans les contacts humains et le réseautage.
  • Sens des responsabilités et capacité à travailler à la fois de manière autonome et au sein d’une équipe.
  • Bonne faculté de synthèse, rigueur et précision, sens de l’organisation et de la méthode.
  • Intérêt pour l’engagement pour la paix et les droits humains.

Merci d’envoyer, avant le lundi 7 août 2017, un dossier complet à Andrea Nagel, directrice PBI Suisse à l’adresse email romandie‎@‎peacebrigades.ch. Les entretiens auront lieu le 21 août 2017 à Genève.

En cas de questions, veuillez contacter l’actuelle titulaire du poste, Mme Céline Pellissier (031 372 44 48), ou la directrice de PBI Suisse, Mme Andrea Nagel (031 372 44 46).

Poste annonce: Responsable de la recherche de fonds et de la communication en Suisse romande (pdf)


PBI Switzerland is looking for an Advocacy Coordinator (50%)

Peace Brigades International (PBI) has been a leading organization in the provision of unarmed protective accompaniment in regions of conflict since it was founded in 1981. Its teams of international volunteers accompany individuals and organizations in their work to promote and defend Human Rights, Justice and Peace around the world. Currently, PBI has projects in Colombia, Mexico, Guatemala, Honduras, Kenya, Nepal and Indonesia.

PBI Switzerland supports the field projects by recruiting field volunteers, fundraising, conducting advocacy work and by carrying out awareness-raising activities with the Swiss public.

In 2013, PBI created a new position in Geneva to develop and strengthen ties with international organizations based there. The following year, PBI Switzerland was granted Consultative Status with ECOSOC. Our current Advocacy Coordinator is leaving her post at the end of September and we are searching for a qualified person to fill the vacancy.

Part time Advocacy Coordinator

Hours: 50% (20 hours/week)

Gross monthly salary: between CHF 2,750 – 3,200, depending on age and experience (CHF 5,500 – 6,400 pro rata, calculated at 50%)

Location: Geneva

Start Date: beginning of October 2017 or by mutual agreement

Responsibilities:

  • Conduct advocacy with international organizations and other international community representatives in Geneva
  • Maintain PBI advocacy and support networks in Geneva (principally with NGOs, diplomatic missions and the UN)
  • Monitor PBI projects and advocacy at international level
  • Organise speaking tours to Geneva by Human Rights Defenders (HRDs)

Mission and nature of the position

The coordinator will:

  • Ensure positive links are maintained between PBI’s field projects and international organisations situated in Geneva
  • Participate actively in discussions on protection mechanisms for HRDs, and communicate recommendations to international institutions
  • Be responsible for strengthening PBI’s support network in Geneva, in particular in relation to diplomatic missions, international organizations, partner NGOs, lawyers and politicians
  • In close collaboration with the PBI office in Berne, organize and plan schedules for PBI-accompanied HRDs visiting Switzerland
  • Participate actively in meetings with government representatives and officials

Person Specification:

Essential 

  • Education to degree level
  • Experience in the area of Human Rights and international organizations
  • Good knowledge of UN human rights mechanisms (Human Rights Council, Treaty Bodies, etc.)
  • Excellent Spanish and English, and fluent French
  • Able to communicate with a wide range of people, and a good public speaker 
  • Proven responsibility and commitment
  • Availability and capacity to work independently
  • Demonstrable capacity to synthesise
  • Stamina and attention to detail
  • Ability to work in networks
  • Experience in coordination roles

Desirable

  • Field experience with a focus on Human Rights is an advantage, especially in one of PBI’s project countries

Please send your complete application, consisting of a Curriculum Vitae, your certificates and a covering letter, to Andrea Nagel, Director of PBI Switzerland, by 7th August 2017:
e-mail: advocacy‎@‎peacebrigades.ch
The interviews will take place on 22nd August 2017 in Geneva.

Due to work permit regulation in Switzerland, Swiss or EU citizenship or a valid work permit for Switzerland at the time of application are a pre-requisite.

If you have any questions, please do not hesitate to contact the current holder of the position, Manon Yard (022 344 70 84), or the Director of PBI Switzerland, Andrea Nagel (031 372 44 44).

Job advertisement: Advocacy Coordinator (pdf)



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